Sunday, April 10, 2011

The love of my life

Hallo,
Hello,

Vandaag ga ik iets vertellen wat maar weinig met fotografie te maken heeft maar eerder met ‘who the * is Katrien?’.

Katrien is een meisje met een grote liefde voor bloemen. Ik hou ervan om mijn neus erin te steken eens goed te snuiven en vervolgens breed te lachen. Ja bloemen zijn mijn drug J Van bloemen hou ik al voor zolang ik me kan herinneren, of net niet kan herinneren omdat ik zo jong was.

Toen ik zes was, werd ik voor het eerst verliefd, op meerdere jongens dan nog wel. Ik hield en hou nog steeds van Hanson, je weet wel die kinderen met dat lange haar. Ik vind ze nog steeds schitterend, wel de oude cd dan, want nieuwe liedjes ken ik niet.

Ik hou ook heel veel van dieren, vooral van tijgers. Ik weet niet hoe het komt, ze zijn machtig, krachtig en prachtig. Maar ik hou ook van uilen en papegaaien. Waarom? Geen idee, waarom hou je van de dingen waarvan je houdt? Een onbekende aantrekkingskracht.

Nog voor ik kon rijden wist ik met welke auto ik later door het Belgenlandje wou sjezen. Ik wil een Volkswagen T2 in kikkergroen met bloemetjes op de achterkant, in de vorm van een halve maan vlak boven het achterwiel.

Ik hou van wandelingen en blote voeten. Ik hou van wandelingen op blote voeten. (maar ik hou alleen buiten van blote voeten, binnen vind ik ze vies J) Tegenwoordig kan ik het wel niet meer, met dank aan mijn mededorpsgenoten die mosselschelpen, glas en alle ander afval op de paden deponeren. Dat doet pijn!

Oh ik hou ook nog van fotografie, duh. Van alle soorten. Dat doet me er aan denken, waar ligt mijn filmrolletje nu weer? Oh ja, ik hou ook van chaos. Ik ben ook chaotisch J En gedichten, ik hou ook van gedichten schrijven. Liefst in een bos, aan de rand van een vijver.

En uit de liefde voor bloemen, komt nu de liefde voor body lotion. Ja, ik ben verslaafd. Ik heb er… euhm veel meer dan ik ooit kan opgebruiken. Maar het ruikt zo lekker! Nog zo een liefde, ik ruik graag, maar alleen aan de dingen die goed ruiken hé. Geen vieze gedachten krijgen.

Ik hou ook van de jaren 70. Ik ben véél te laat geboren L, neen in het echt zelfs een maandje te vroeg. Maar ik hou van hippies. Ik hou van hun kleding, hun onbezorgde levensstijl, hun vrijheid. Ik ben helemaal peace dude. Ik draag al 7 jaar non stop mijn peaceteken.

Ook hou ik heel veel van stenen. Stenen? Ja stenen, edelstenen en mineralen. Ik heb over 300 verschillende soorten. Ik heb ze allemaal gekend, maar nu ben ik er minder mee bezig. Ik bekijk ze nog wel geregeld en dan denk ik, damn moeder natuur u bent mijn held!

Ik hou van mijn vrienden, vooral diegene die er al zijn sinds de kleuterklas, maar ook van de fantastische mensen die de laatste jaren in mijn leven zijn gekomen. Ik hou van het studentenleven, al mag het nu eindigen. Ik zeg nu! Ik hou niet van studeren J, maar studeren en het studentenleven gaan nu eenmaal hand in hand.

Ik babbel graag. Ik ben graag rond mensen, maar ik ben ook graag alleen. En ik ben soms ook graag een beetje vreemd. Een beetje anders dan al die andere mensen. Als iedereen zwart is dan wil ik oranje zijn.

En de laatste tijd hou ik ook van zingen. Ja Katrien houdt van zingen. Ik kan dan wel geen noot houden en zing nog valser dan een kat, maar ik zing graag.

Zo dit ben ik in een notendop. Even om samen te vatten. Ik hou van de natuur en alles wat het te bieden heeft, ik hou van muziek en andere creativiteit. Ik ben een beetje vreemd, of zo zeggen ze toch steeds. Maar eigenlijk ben ik gewoon mezelf en niemand anders.

(for the English readers)

Today I’m going to tell you about something that only had a little bit to do with photography but more about ‘Who the * is Katrien?’

Katrien is a girl who has a great love for flowers. I love to stick my nose in them and sniff and smile. Yes flowers are my drug. I have loved flowers as long as I can remember or not remember because I was so young.

When I was six years old, I fell in love with multiple guys at the same time. I love Hanson and still do. You know the boys with the long hair. I still listen to the old songs, because I don’t know any recent ones.

I also love animals, a lot. I love tigers. I don’t know how that came but I find them powerful and beautiful. But I also love owls and parrots. Why? No idea, why do you love the things you love?

Even before I knew how to drive a car I already knew which one I wanted. I want to have a Volkswagen T2 in frog green with flowers on the back in the form of half a moon just above the rear wheel.

I love long walks and bare feet. I love long walks on bare feet.

Oh I also like photography, duh! Of all kinds, that reminds me where is my roll of film? Oh yeah, I also love chaos. I’m chaotic J And I love poems, I love writing poems, on the edge of a pond in a forest.

And from the love for flowers came the love for body lotion. Yes, I’m hooked. I have more than, euhm… I can ever finish. I like the smell of it. I like to smell. But only the things that smell good. No dirty thoughts!

I also like the 1970’s. I was born too late, no in real life even a month too early. But I love hippies. I love their clothing, their carefree lifestyle, their freedom. I’m totally peace dude. I’m wearing my peace sign for over seven years now. Non stop.

I love stones. Stones, gems and minerals. I have about 300 different species. I’ve known them all, but I forgot. I still look at them and think, damn mother nature, you are my hero!

I love my friends, especially those who are already there since the nursery class, but also the fantastic people who I’ve met recently.

I love my student life, although it may  now end. I say now! I don't like studying L, but studying and student life are going hand in hand.  

I like to talk. I like being around people, but I also like being alone.

And sometimes I like to be a little strange. A little different than all those other people. If everyone is black, I want to be orange.    

And lately I also love of singing. Yes Katrien loves singing. I can’t keep a note and I sing more horrible than a cat. But still I like to sing.  

So this is me in a nutshell. Just to summarize. I love nature and everything it has to offer, I love music, and other creativity. I'm a little strange, or so they say. But actually I’m just being myself and nobody else.









Tot de volgende keer!
See you all next time!

1 comment: